Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Anuario Musical
About
Focus and Scope
Journal Sections
Publication Frequency
Peer Review Process
Reviewers
Open Access Policy
Plagiarism Policy
Research data policy
CSIC Press recommendations for an inclusive and non-sexist language
Digital Preservation Policy
Interoperability Protocols
Distribution and Sales
Privacy Statement
Cookies Policy
Cover design
Contact
Editorial Team
Indexing
Submissions
Author Guidelines
Authorship identification
Exemption of responsability
Announcements
Current Issue
Archive
Online issues
Previous issues
CSIC Journals
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
No. 77 (2022)
No. 77 (2022)
DOI:
https://doi.org/10.3989/anuariomusical.2022.i77
Published:
2022-12-30
Editorial
[es]
What we owe each other. Musicology between personal biography and social contract in the Anthropocene
Emilio Ros-Fábregas
7-10
PDF
Articles
[en]
Iberian and Latin American Music Scholarship on the Ascent: Reflections from the United States
Carol A. Hess
11-27
PDF
[es]
Musica and Scolica Enchiriadis. Towards an Iconic Representation of the Sound Space in Two Carolingian Musical Treatises
Pablo Massa
29-49
PDF
[en]
Kircherizers and Trisectors: Athanasius Kircher’s Automatic Composition System in the Spanish Empire
Andrew A. Cashner
51-75
PDF
[es]
Liturgical Polyphonies in the Colonial Atlantic World: The Riscos
Javier Marín-López
77-119
PDF
[es]
«Between Liturgy and Teaching»: Mozart’s Keyboard Music Arranged by Francisco Olivares during the First Decades of the 19th Century
Héctor Eulogio Santos Conde
121-148
PDF
[es]
Manuel de Falla and L’acoustique nouvelle, a Case of Proto-Spectralism in Spanish Nationalism
José Benjamín González Gomis
149-167
PDF
The Value of Silence or the History of Sinfonía en tres tiempos (1925) by Fernando Remacha (1898-1984)
Marcos Andrés Vierge
169-190
PDF
[es]
El viaje a Simorgh (2007) by José María Sánchez-Verdú: A Scenic- Musical Tableau of an Inner Exodus
Carmen Noheda Tirado
191-207
PDF
[es]
The Musical Whistle as a Queer Space
M. Teresa López Castilla
209-223
PDF
[es]
The Beginning of the Golden Age of Music in Salamanca: The Chapelmaster Antonio Gallego and the Organist Pedro Catalán
Javier Cruz Rodríguez
227-238
PDF
[es]
Provisions, Mandates and Testamentary Practices Granted by Salaried and Rationer Musicians of the Valladolid Collegiate-Cathedral (1562-1818)
José Ignacio Palacios Sanz
239-258
PDF
[es]
Contributors
Equipo Editorial
259-260
PDF
[es]
Publicaciones recibidas
Equipo Editorial
261-262
PDF
[es]
Publicaciones sobre música dirigidas desde la Institución Milá y Fontanals de Investigación en Humanidades (IMF‑CSIC), Barcelona
Equipo Editorial
269-271
PDF
Make a Submission
Make a Submission
eISSN:
1988-4125
ISSN-L:
0211-3538
DOI:
10.3989/anuariomusical
Language
English
Español (España)
Indexing and quality
Plagiarism Detection Tool
Keywords
Most downloads (60 days)
J. S. Bach: Técnica de composición como
explicatio textus
146
Musicología en la era de la inteligencia artificial (IA)
129
Ludomusicología: normalizando el estudio de la música de los videojuegos
83
El cancionero sefardí: estructuras y concordancias (literarias, funcionales y musicales)
67
El recorrido de las metodologías de principios del siglo XX en la enseñanza de la música en España: aproximación bibliográfica e interpretativa
65
Manuscrito Quinta de Anauco: pianoforte, danzas y “bello sexo” en los salones cortesanos coloniales de la aristrocracia venezolana (ca. 1780-1810)
63
La síntesis como proceso compositivo: Manuel de Falla y la Invocatio ad Individuam Trinitatem
62
El rey español del tango argentino: Quinito Valverde, paradigma de compositor de la industria musical de comienzos del siglo XX
59
La Orquesta de Radiotelevisión Española en la transición (1975-1982): luces y sombras de la política musical oficial
59
Todos echarán contrapunto a La Folla»: la improvisación colectiva en el barroco musical español (ca. 1600-1750)
56
Syndication