Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Anuario Musical
About
Focus and Scope
Journal Sections
Publication Frequency
Peer Review Process
Reviewers
Open Access Policy
Plagiarism Policy
Research data policy
CSIC Press recommendations for an inclusive and non-sexist language
Digital Preservation Policy
Interoperability Protocols
Distribution and Sales
Privacy Statement
Cookies Policy
Cover design
Contact
Editorial Team
Indexing
Submissions
Author Guidelines
Authorship identification
Exemption of responsability
Announcements
Current Issue
Archive
Online issues
Previous issues
CSIC Journals
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
No. 76 (2021)
No. 76 (2021)
DOI:
https://doi.org/10.3989/anuariomusical.2021.i76
Published:
2021-12-30
Editorial
[es]
What if everything you learned about music history is wrong? Musicology in today’s society
Emilio Ros-Fábregas
7-10
PDF
Articles
[es]
Finding the traces of performative listening: writing as archival constellation
Alejandro L. Madrid
11-30
PDF
[es]
Key aspects in the plainchant composition in late medieval Spain: the rhymed office of St. Froilanus, Bishop of León
Santiago Ruiz Torres
31-49
PDF
[es]
‘Den lugar a los negrillos’: villancicos and dances ‘de negro’ in 17th-century Spain
Josep Pujol-Coll
51-71
PDF
[en]
Constructing opera seria in the Iberian courts: Metastasian repertoire for Spain and Portugal
Ana Llorens, Álvaro Torrente
73-110
PDF
[es]
Offenbach’s in-laws in the context of his opera Pépito: Alcains, Mitchells and the First Carlist War
Richard Sherr
111-126
PDF
[es]
Eduardo Torres (1872-1934) from the cathedral to the conservatory: administration, education and music criticism in Seville during the early twentieth century
Olimpia García-López
127-149
PDF
[es]
The music of Carmen, la de Triana (1938): Its sources and its creative process
Rafael Fernández de Larrinoa
151-180
PDF
[es]
Narrative and musical strategies in the Spanish western of the 1960s: two films by Ramón Torrado with music by Daniel Montorio
Celsa Alonso González
181-206
PDF
[es]
Popular Music Studies in flamenco research? From epistemological (dis)encounters to music analysis in recorded song and transphonography
Diego García-Peinazo
207-225
PDF
[es]
‘¡Pascuéee la alegría… estas son noches de guacherna y de paseos!’. A comparative rhythm perception study in the Colombian Depresión Momposina
Bernardo A. Ciro-Gómez
227-246
PDF
[es]
Colaboradores de este numero
Equipo Editorial
247-248
PDF
[es]
Publicaciones recibidas
Equipo Editorial
249-250
PDF
[es]
Publicaciones sobre música dirigidas desde la Institución Milá y Fontanals de Investigación en Humanidades (IMF‑CSIC), Barcelona
Equipo Editorial
257-275
PDF
Make a Submission
Make a Submission
eISSN:
1988-4125
ISSN-L:
0211-3538
DOI:
10.3989/anuariomusical
Language
English
Español (España)
Indexing and quality
Plagiarism Detection Tool
Keywords
Most downloads (60 days)
J. S. Bach: Técnica de composición como
explicatio textus
146
Musicología en la era de la inteligencia artificial (IA)
129
Ludomusicología: normalizando el estudio de la música de los videojuegos
83
El cancionero sefardí: estructuras y concordancias (literarias, funcionales y musicales)
67
El recorrido de las metodologías de principios del siglo XX en la enseñanza de la música en España: aproximación bibliográfica e interpretativa
65
Manuscrito Quinta de Anauco: pianoforte, danzas y “bello sexo” en los salones cortesanos coloniales de la aristrocracia venezolana (ca. 1780-1810)
63
La síntesis como proceso compositivo: Manuel de Falla y la Invocatio ad Individuam Trinitatem
62
El rey español del tango argentino: Quinito Valverde, paradigma de compositor de la industria musical de comienzos del siglo XX
59
La Orquesta de Radiotelevisión Española en la transición (1975-1982): luces y sombras de la política musical oficial
59
Todos echarán contrapunto a La Folla»: la improvisación colectiva en el barroco musical español (ca. 1600-1750)
56
Syndication