Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Anuario Musical
About
Focus and Scope
Journal Sections
Publication Frequency
Peer Review Process
Reviewers
Open Access Policy
Plagiarism Policy
Research data policy
CSIC Press recommendations for an inclusive and non-sexist language
Digital Preservation Policy
Interoperability Protocols
Distribution and Sales
Privacy Statement
Cookies Policy
Cover design
Contact
Editorial Team
Indexing
Submissions
Author Guidelines
Authorship identification
Exemption of responsability
Announcements
Current Issue
Archive
Online issues
Previous issues
CSIC Journals
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Search
Search
Search articles for
Advanced filters
Published After
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Published Before
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
By Author
Search
No Results
Make a Submission
Make a Submission
eISSN:
1988-4125
ISSN-L:
0211-3538
DOI:
10.3989/anuariomusical
Language
English
Español (España)
Indexing and quality
Plagiarism Detection Tool
Keywords
Most downloads (60 days)
J. S. Bach: Técnica de composición como
explicatio textus
146
Musicología en la era de la inteligencia artificial (IA)
129
Ludomusicología: normalizando el estudio de la música de los videojuegos
83
El cancionero sefardí: estructuras y concordancias (literarias, funcionales y musicales)
67
El recorrido de las metodologías de principios del siglo XX en la enseñanza de la música en España: aproximación bibliográfica e interpretativa
65
Manuscrito Quinta de Anauco: pianoforte, danzas y “bello sexo” en los salones cortesanos coloniales de la aristrocracia venezolana (ca. 1780-1810)
63
La síntesis como proceso compositivo: Manuel de Falla y la Invocatio ad Individuam Trinitatem
62
El rey español del tango argentino: Quinito Valverde, paradigma de compositor de la industria musical de comienzos del siglo XX
59
La Orquesta de Radiotelevisión Española en la transición (1975-1982): luces y sombras de la política musical oficial
59
Todos echarán contrapunto a La Folla»: la improvisación colectiva en el barroco musical español (ca. 1600-1750)
56
Syndication